Πρόσφατα συναντήσαμε τον Αλέξανδρο Καλκάνη, τον ιδιοκτήτη του κυλικείου του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας. Πραγματοποιήσαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, αναφορικά με όλα τα ζητήματα γύρω από το Τ.Ε.Ι. και την επιχειρηματική του δραστηριότητα.
Ποιος είναι ο Αλέξανδρος Καλκάνης
Στα 39 του έτη μετρά 18 χρόνια επιχειρηματικής δράσης στον χώρο της εστίασης. Έχει δοκιμαστεί σε άκρως επιτυχημένα καταστήματα της Σκιάθου, της Γερμανίας και την τελευταία δεκαετία στα Τρίκαλα από όπου και κατάγεται. Όπως μας τόνισε, δίνει όλο του το “είναι” στη δουλειά του και τον ενδιαφέρει να εξελίσσεται διαρκώς. Η μελέτη στον κλάδο του τόν βοηθά να έχει μία ορθότερη κρίση ενώ η πρόσφατη παρουσία του στην πόλη είναι η νέα πρόκληση που καλείται να αντιμετωπίσει!
Η συζήτησή μας με τον Αλέξανδρο Καλκάνη
-Πώς προέκυψε η επιχειρηματική σας κίνηση να αναλάβετε το κυλικείου του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας;
“Το μελετούσα εδώ και πολύ καιρό. Όχι μόνο για την περίπτωση των Σερρών. Με ενδιέφερε ο κλάδος γενικότερα. Η συγκεκριμένη πόλη προέκυψε. Φυσικά το πίστεψα και το ρίσκαρα.”
-Τι θα βρει ένας επισκέπτης εδώ;
“Θα βρει έναν ξεχωριστό χώρο. Ένα όμορφο περιβάλλον, στα μέτρα του δυνατού φυσικά. Σε γενικές γραμμές θεωρώ ότι ο χώρος προσελκύει τον κόσμο. Έχω δώσει όλη μου την προσοχή στη διαμόρφωση. Φρόντισα να εξυπηρετεί μία χαλαρή διάθεση και παράλληλα να μπορεί να καθίσει κάποιος καθηγητής ή φοιτητής και να δουλέψει. Υπάρχουν τραπεζάκια μπροστά που έχουν πιο παρεϊστικο προφίλ, ενώ οι τραπεζαρίες πιο πίσω είναι η ιδανική επιλογή για μία ήρεμη στιγμή εργασίας ή συζήτησης.
Όσον αφορά στα προϊόντα προσπαθώ να ξεφύγω από τα συνηθισμένα και να προσελκύω και τους πιο απαιτητικούς πελάτες. Φυσικά ένας ιδιαίτερος κωδικός δεν έχει την ίδια κατανάλωση με έναν πιο συνηθισμένο, όμως αυτό κάνει τη διαφορά.”
-Το κυλικείο είναι σίγουρα ένας χώρος – σημείο αναφοράς για το ίδρυμα. Υπάρχει έντονη κινητικότητα;
“Νομίζω ότι η κινητικότητα εξαρτάται από την περίοδο. Αυτή τη στιγμή διανύουμε περίοδο εξεταστικής. Μπορεί τώρα να υπάρχουν 10 άτομα στο κυλικείο και στο επόμενο μάθημα να διπλασιαστούν οι φοιτητές. Επίσης, νεκρή περίοδος θεωρούνται οι ημέρες λίγο πριν την εξεταστική και φυσικά οι περίοδοι πριν τις γιορτές. Σε γενικές γραμμές, όμως, σημειώνεται έντονη κινητικότητα όχι μόνο από φοιτητές. Εξυπηρετούμε καθηγητές, διοικητικούς και έναν σημαντικό αριθμό προσωπικού του Τ.Ε.Ι. .”
-Σας ενδιαφέρει η περαιτέρω προσέλκυση φοιτητών;
“Αυτό που θα με ενδιέφερε είναι να χρησιμοποιήσω τον χώρο πίσω από το κυλικείο. Έχει πράσινο και θα μπορούσε να γίνει ένας πολύ όμορφος εξωτερικός χώρος χαλάρωσης. Σκέφτηκα να το διακοσμήσω με αιώρες και να προσθέσω τραπεζάκια. Θεωρώ ότι θα γίνει πολύ προσιτό. Βέβαια, το βασικότερο στοιχείο στα καταστήματα εστίασης είναι πρώτα απ’ όλα η λειτουργικότητα. Στόχος είναι η λειτουργικότητα να συνδέεται με την όμορφη εικόνα. Παραδείγματος χάριν, το κυλικείο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου είναι πρότυπο στο είδος του. Πολύ αξιόλογο επίσης, είναι και αυτό του πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
“Οι φοιτητές έχουν πολύ καλή κρίση. Δεν πουλάς νερό στην έρημο”.
-Τι θεωρείτε ότι κάνει τον χώρο να ξεχωρίζει υπό την δική σας διεύθυνση;
“Η αισθητική και το συνολικό στήσιμο του χώρου. Εγώ φυσικά κρίνω ως επιχειρηματίας. Ο καθένας έχει την δική του άποψη ανάλογα με την οπτική του. Όταν παρέλαβα το κυλικείο πέρσι στις αρχές Σεπτέμβρη, ήταν όλα άδεια. Μέσα σε μία εβδομάδα έγιναν όλες οι αλλαγές και ολόκληρο το στήσιμο. Ήταν τρομερά δύσκολη και πιεστική εβδομάδα επειδή έπρεπε να στηθούν τα πάντα από το μηδέν. Από εκεί και πέρα δεν φοβήθηκα τίποτα. Προσπαθώ καθημερινά να κάνω τη δουλειά μου καλά και να προσφέρω καλό – τίμιο καφέ. Οι φοιτητές έχουν πολύ καλή κρίση. Δεν πουλάς νερό στην έρημο. Και φυσικά το γεγονός ότι υπάρχει πλαφόν στην τιμή δεν σημαίνει ότι πρέπει να ρίξεις την ποιότητα. Πάνω σε αυτό βασίζομαι και προχωράω.”
Μην ξεχάσεις να διαβάσεις και το: