Τις προηγούμενες ημέρες, το Foititisonline.gr, είχε την χαρά να έρθει σε επικοινωνία με τον κύριο Δημήτρη Πασχαλούδη. Ο καθηγητής του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας, ο οποίος ειδικεύεται στο Marketing, μας υποδέχτηκε στο γραφείο του και πραγματοποιήσαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.
Η χρόνια εμπειρία του εντός του Τ.Ε.Ι. , καθώς επίσης και το βαρύ βιογραφικό του, συνετέλεσαν ώστε να μας δώσει πολύτιμες πληροφορίες για τον χώρο του Marketing και φυσικά την τριτοβάθμια εκπαίδευση!
Οι λεπτομέρειες βρίσκονται στη συνέντευξη που ακολουθεί:
-Έχετε ένα αξιοζήλευτο βιογραφικό. Σας ενδιέφερε εξ΄αρχής η ακαδημαϊκή καριέρα;
«Με ενδιέφερε από την αρχή. Από τα φοιτητικά μου χρόνια, γνωρίζοντας κάποιους καθηγητές μου, με ενδιέφερε η ακαδημαϊκή τους εξέλιξη και φυσικά η σχέση με τους φοιτητές. Αυτή η μετάγγιση νεότητας που θεωρώ ότι είναι σημαντική.”
-Για όσους δεν σας γνωρίζουν, τι θα μπορούσαμε να τους πούμε για εσάς; Ποιο γρανάζι αποτελείτε αυτή τη στιγμή για το Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας;
«Αποτελώ το μικρότερο γρανάζι στο Τ.Ε.Ι. .Οι φοιτητές μπορούν να με γνωρίσουν, γνωρίζοντας τον εαυτό τους. Θέτοντας υψηλούς και παράλληλα μακρινούς στόχους. Επίσης, οφείλουν στον εαυτό τους να αλλάξουν τη χώρα, χωρίς να την εγκαταλείψουν. Να μην επαναλάβουν τα λάθη της δικής μας γενιάς.”
Συζήτηση γύρω από το marketing
– Το marketing, είναι η λέξη-κλειδί για την κινητικότητα της παγκόσμιας αγοράς. Πώς προσεγγίζετε εσείς αυτή την άποψη;
«Ειδικεύομαι στην συμπεριφορά ομάδων και του καταναλωτή, αργότερα ασχολήθηκα με το marketingκαι πλέον με την προώθηση και προσέγγιση κοινωνικών ομάδων μέσα από τα social media. Πιστεύω ότι τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, το οποίο έχει τη δυνατότητα να προσεγγίσει κόσμο απρόσωπα. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι στη σημερινή εποχή, δηλαδή τα τελευταία 10 χρόνια, υπάρχει βομβαρδισμός πληροφοριών. Επομένως, χρειάζεται ικανότητα να κρατήσει όσες πληροφορίες χρειάζεται και να αφήσει τις αναληθείς.”
-Σημασία έχει η πληροφορία ή ο τρόπος που την δίνουμε;
«Και τα δύο. Χρησιμοποιώ συχνά ένα μότο στα μαθήματά μου και το λέω στους φοιτητές μου πως πολλές φορές είναι ο τρόπος που μετράει.»
-Ποιο είναι το στοιχείο που κατά την γνώμη σας καθιστά κάποιον που ασχολείται με το marketing ικανό να σταθεί στην αγορά εργασίας;
«Ας το ξεκινήσουμε διαφορετικά. Υπάρχουν πολύ αξιόλογα άτομα ιδίως στην Ελλάδα. Οι νέοι Έλληνες φοιτητές είναι πολύ ικανοί. Το πρόβλημα που τους κρατά πίσω, είναι η έλλειψη παραγωγής. Δεν υπάρχει πρωτογενής και τριτογενής τομέας. Επομένως, υπάρχει πρακτικά πρόβλημα στην ενασχόληση με το αντικείμενο εντός της Ελλάδας. Το σημαντικό στοιχείο της επιτυχίας, βέβαια, είναι η σκληρή δουλειά. Προφανώς και χρειάζεται τύχη, όμως όποιος επιθυμεί να πετύχει στον χώρο εργασίας, οφείλει να δουλεύει και να πιστεύει έντονα στον εαυτό του. Πολύ σημαντικό ζήτημα είναι και οι σωστές συνεργασίες. Μην ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές οι δουλειά στο marketing είναι ομαδικό αποτέλεσμα.»
“Κάθε βιβλίο έχει κάτι διαφορετικό να δώσει”
-Πέραν της διδακτέας ύλης, τι είναι αυτό που προσπαθείτε να περάσετε στους φοιτητές σας;
«Πάντα προσπαθώ να υποκινώ τα παιδιά να έχουν όρεξη για μάθηση. Το διάβασμα, τα ακούσματα είναι πολύ σημαντικά. Σίγουρα, οι νέοι έχουν τον δικό τους τρόπο διασκέδασης, αλλά λίγος Χατζηδάκης για παράδειγμα, κάνει καλό. Κάθε βιβλίο έχει κάτι διαφορετικό να δώσει. Ας διαβάσουμε. Ας ασχοληθούμε με τους αρχαίους Έλληνες. Μπορούμε να μελετήσουμε τα όσα υποστήριζαν και να αντλήσουμε σημαντικές πληροφορίες. Με ενδιαφέρει πολύ το ευ ζην. Οι γνώσεις!»
“Πολλά παιδιά έχουν τα φόντα”
-Η εμπειρία σας είναι αναμφισβήτητη. Ξεχωρίζετε φοιτητές του Τ.Ε.Ι. που θεωρείτε ότι μπορούν να διαπρέψουν στο Marketing;
«Υπάρχουν πάρα πολλοί νέοι. Θα επικεντρωθώ στο Τ.Ε.Ι. επειδή έχω συχνότερη επαφή με τους φοιτητές εδώ. Θεωρώ ότι είναι πολλά τα παιδιά που έχουν τα φόντα και αυτό δεν το καταλαβαίνεις μόνο στο αμφιθέατρο. Το βλέπεις και στον διάδρομο. Τα παιδιά αυτά έχουν μία ευγένεια ψυχής. Ο τρόπος συμπεριφοράς το δείχνει όλο αυτό. Ακόμα και ο τρόπος γραφής δείχνει πολλά .Για παράδειγμα, με ενοχλεί όταν βλέπω τέλειες εργασίες στα πρώτα εξάμηνα των σπουδών γιατί είναι βέβαιο πως κάποιος άλλος την έχει κάνει. Χρειάζεται πολύ προσπάθεια και κόπος για να καταβάλει κάποιος τον στόχο του.»
-Εάν είχατε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσετε 1 μόνο βιβλίο για να διδάξετε, ποιο θα ήταν αυτό και για ποιο λόγο;
«Επειδή ασχολούμαι με το marketing, η εύκολη απάντηση θα ήταν να σας πω το δικό μου. Όμως, θα προτείνω 2 μικρά βιβλία τα οποία θεωρώ εξίσου σημαντικά. Το πρώτο είναι ο μικρός πρίγκιπας του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ, επειδή αν δεν μπορούν να δουν τα πράγματα με τον τρόπο που τα βλέπει η παιδική καρδιά του μικρού πρίγκιπα, νομίζω πως έχουμε χάσει κάτι. Τους το συνιστώ συνέχεια και προτείνω να το διαβάζουν συνέχεια. Κάθε φορά θα πάρουν και κάτι διαφορετικό! Το δεύτερο είναι Τέχνη του Πολέμου του Σουν Τσου. Είναι θέμα στρατηγικής που μπορούμε να έχουμε στο marketing και το management. Μέσα από αυτό το βιβλίο θα μάθουμε να εξετάζουμε αναλυτικά τα τεκταινόμενα και να έχουμε πάντα Plan B.»
Συζήτηση γύρω από το Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας
–Το Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας θεωρείτε ότι συνιστά 1 ανταγωνιστικό ίδρυμα για τη χώρα;
«Είναι κάτι που πιστεύω πολύ έντονα. Τον Φεβρουάριο του 2010 είχε κυκλοφορήσει άρθρο μου, όπου υποστήριζα ακράδαντα πως το Τ.Ε.Ι. Σερρών, έπρεπε να μετονομαστεί σε πανεπιστήμιο. Το Τ.Ε.Ι. μας αναμφισβήτητα μπορεί να σταθεί δίπλα και πάνω από άλλα ιδρύματα παγκοσμίως. Πληροί όλες τις προϋποθέσεις από κάθε σκοπιά. Δυστυχώς όμως, συναντάμε έναν κοινωνικό ευτελισμό ο οποίος οφείλεται στη λέξη Τ.Ε.Ι. . Η ποιότητα του ιδρύματός μας, έχει αποδειχτεί από τις συνεργασίες σε διεθνή προγράμματα δίπλα σε μεγάλα πανεπιστήμια, όπως της Μπολόνια και του Πεκίνου. Η ειδοποιός διαφορά είναι πως διαθέτουμε εργαστήρια, τα οποία εξασφαλίζουν πρακτικές γνώσεις στους φοιτητές.»
– Λείπει κάτι από το Τ.Ε.Ι.;
«Το μειονέκτημα του Τ.Ε.Ι. έγκειται σε 3 βασικούς παράγοντες. Ο πρώτος, είναι η επείγουσα ανάγκη για κρατική χρηματοδότηση, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Με αυτόν τον τρόπο δυσκολεύει η αποτελεσματικότητα του ιδρύματος. Έπειτα, το Τ.Ε.Ι. χρειάζεται σύνδεση με τοπικούς φορείς. Χρειάζονται συνεργασίες, όχι κατ’ αποκλειστικότητα σε τοπικό επίπεδο. Η πρακτική έρευνα που θα προκύψει από αυτή την σύνδεση θα αποφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα. Τέλος, θεωρώ ότι η έδρα του ιδρύματος πρέπει οπωσδήποτε να μείνει στις Σέρρες. Δεν πρέπει να συρρικνωθεί η γνώση στα μεγάλα αστικά κέντρα. Μην ξεχνάμε ότι ανά τον κόσμο, μεγάλα αστικά κέντρα βρίσκονται εκτός μεγάλων πόλεων.»
– Γενικότερα, η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, μπορεί να ανταγωνιστεί τα ευρωπαϊκά ιδρύματα στο marketing;
«Θέλω να πιστεύω ότι διδάσκεται σωστά, αν και δεν έχω παρακολουθήσει συναδέλφους που διδάσκουν. Βέβαια, σημαντικό ζήτημα όπως προανέφερα είναι και η έλλειψη παραγωγής. Σε άλλα κράτη δεν παρουσιάζεται αντίστοιχο πρόβλημα. Δυστυχώς, το υπουργείο δεν προωθεί την πρόσκληση ξένων φοιτητών με δίδακτρα. Ως αποτέλεσμα αυτού, χάνεται ο ανταγωνισμός και η χρηματοδότηση. Επίσης, αυτό επηρεάζει και την οικονομική άνθιση της τοπικής κοινωνίας. Οι ξένοι φοιτητές, θα έφερναν χρήματα στην πόλη. Βέβαια, ο μεσογειακός άνθρωπος αντιλαμβάνεται καλύτερα την έννοια του marketing λόγω κουλτούρας.”
Κλείνοντας μία ενδιαφέρουσα συζήτηση
-Θα αλλάζατε κάτι στην μέχρι τώρα πορείας σας;
«Έχω αλλάξει πολλά. Άλλαξα πρώτα απ’ όλα τον εαυτό μου. Έχω βάλει κιλά και αντιλαμβάνομαι εντελώς διαφορετικά τον κόσμο. Κάποτε πίστευα ότι μπορώ να τον αλλάξω, τελικά με άλλαξε αυτός. Σε αυτό δεν τα κατάφερα. Γι΄αυτό πάντα αγαπούσα τον Δον Κιχώτη και τον Che Guevara. Μου αρέσει αυτή η ουτοπία. Αν γυρνούσα πίσω τον χρόνο θα πήγαινα όπου δεν πήγα. Όσον αφορά τα πεπραγμένα, κάθε βράδυ μετανιώνω για όσα έκανα, όμως το πρωί που ξυπνάω συμφωνώ απόλυτα με τις πράξεις μου και συνεχίζω. Ενδεχομένως, αν άλλαζα κάτι, ίσως ασχολιόμουν με το να γράφω ταξιδιωτικούς οδηγούς γυρίζοντας τον κόσμο!”
–Οι επόμενοι στόχοι σας;
«Θα ήθελα να χάσω 10 κιλά (γέλια), να κόψω το κάπνισμα και να μπορώ να χαμογελάω περισσότερο απ’ ότι χθες.»
Καταληκτικά, ο κύριος Δημήτρης Πασχαλούδης μας χάρισε μία ιδιαίτερη συνέντευξη. Η απαραίτητη σύνδεση των γνώσεων και της παιδείας, θεωρεί πως ολοκληρώνουν μία υγιή προσωπικότητα και διαμορφώνουν έναν καλό επαγγελματία.
Μην ξεχάσεις να διαβάσεις:
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας: Σπουδαστική Μέριμνα 1
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας: Σπουδαστική Μέριμνα 2
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας: Χρήσιμα Τηλέφωνα Και E-mails